leviathan rpg
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Aşağa gitmek
Priscilla Derichs
Priscilla Derichs
Yönetici, Selfier IV. Sınıf
Yönetici, Selfier IV. Sınıf
Mesaj Sayısı : 424
Kayıt Tarihi : 08/04/11
http://orenthia.my-rpg.com

Sistemler Empty Sistemler

Çarş. Eyl. 07, 2011 7:11 pm
  • Ders Sistemi

    Dersler, NPC profesörler ya da RP puanlama sistemiyle işlenmiyor Orenthia’da, çünkü bunun getirileri yeterince fazla olmadığı gibi pek eğlenceli de değil, aynı zamanda puanlama olayını etik açıdan da doğru bulmuyoruz. İlk olarak, dersler bir yan kurgu niteliğine sahip olacak, yani ilerleyişleri aynen onlar gibi oluyor. Dersi {kurguyu} başlatan elbette profesör olacak, öğrenciler ise online şekilde katılımda bulunacaklar ve sonunda sadece bina puanı kazanılacak; tabii başarılı olan öğrenciler, başarısızlardan daha fazla puan elde edecekler. Bu kurgulara katılım zorunlu değildir, yani katılsanız da katılmasanız da dönem atlarsınız, bu tercihinize kalmış bir şey.

    Örnek: Bitkibilim profesörü; kurguyu anlatacak, gerekli betimlemeleri yapacak, başlığın açık kalacağı zaman aralığını yazacak, katılımcıları sırayla yazacak ve profesörün RP’sinin ardından kurgu gerçekleşmeye başlayacak. Emily, bir Mercier öğrencisi olsun mesela. Dersin amacı İksir profesörüne Çok Özlü İksir yapabilmesi için birkaç adamotu bulmak, ve bunları özel saksılara koymak. Fakat saksılar, terk edilmiş bir serada duruyor ve kayıplar. Serada tehlikeli bitkiler ve hayvanlar bulunabiliyor, ve bir grup Bitkibilim öğrencisiyle keşfe çıkılıyor. Emily, bir ağacın kovuğunda saksıyı arıyor.Burada araya giriyoruz, çünkü anlatılması gereken bir nokta var. Yapılan hamleler, yani “Emily ağacın kovuğuna baktı.” gibi net ve kısa hamleler, olumlu, nötr ve olumsuz olacak şekilde üç farklı şekilde son bulur. Olumlu: Emily aradığı saksıyı bulur, ya da Emily saksıyı bulamaz fakat tılsımlı bir madalyon bulur; ki ikinci sonuçta elde edilen şeyler tek seferlik olmadığı gibi, kurgu sonunda karaktere eklenir. Nötr: Emily saksıyı bulamaz. Olumsuz: Emily saksıyı bulamadığı gibi, kovukta yetişen zehirli bir sarmaşığa dokunur ve iki tur boyunca kaşınmaktan başka bir şey yapamaz. Kurgu sonunda, elde edilmiş her şey karaktere eklenir, dediğimiz gibi. Bu bir nesne, Karakter Puanı, ya da ekstra bina puanı olabilir. Aynı zamanda karakterler binalarına en az beş puan kazandırmış olurlar. Bingo!

  • Karakter Puanları

    Bu, tamamen yeni bir sistem, bu yüzden alışmakta güçlük çekilebilir fakat bize kalırsa oldukça da zevkli olacak. Karakter Puanları, yapılan her RP’nin sonunda alınan puanlardır, ve RP’lerin niteliğine göre değişmez, yani oldukça adaletli bir sistem. Alınan puanlar, her üyeye özel açılacak başlıklarda toplanacak, ve üye burada bu puanları istediği alana, istediği şekilde dağıtacaktır. Örneğin zeka, etkileyicilik, cesaret, kurnazlık, fiziksel güç, ya da derslere özgü yetenekler. Peki, bu alanlara dağılan puanlar ne işe yarayacak? Aslında hepsi birbirinden oldukça farklı şeylere sebebiyet veriyor. Mesela zeka puanı ön plana çıkan bir öğrenci, bulmaca gibi, zeka gerektiren yan kurgularda daha başarılı oluyor, ders kurguları sonunda aldığı bina puanları daha yüksek oluyor. Bu tip sonuçlar, her alana göre değişiyor tabii, bunları sistem tamamen uygulamaya geçtiğinde ayrıntılı bir şekilde ele alacağız.

  • Yetişkinler

    RPG sitelerinde, öğrencilik hemen hemen her zaman daha fazla rağbet görmüştür, çünkü en eğlenceli, hareketli rütbe öğrenciliktir. Orenthia’da, yetişkinlik ve öğrencilik olarak ayrılan iki genel rütbeyi dengede tutmayı planlıyoruz. Yetişkinlere özel kulüpler, partiler, organizasyonlar, düellolar ve hatta küçük çaplı savaşlar gibi bir çok etkinlik, dönem boyunca katılıma tamamen açık olacak.

  • Bina Puanları
    Genellikle hiçbir öğrencinin hedefi binasına puan kazandırma olmaz, bunu herkes bilir. Bu, Harry Potter’ın fazlasıyla gözardı edilmiş bir parçasıdır. Düşündüğümüz bina puanı sistemi, aslında her açıdan oldukça kârlı. Dönem sonunda, en çok puana sahip binaya katkıda bulunmuş öğrencilerin hepsi özel bir hediyeye sahip olacaklar, ve en iyi tarafıysa, bunu tamamen kendileri seçecekler. Açılan bir başlıkta, öğrenciler fikirlerini belirtecekler ve çok abartılı olmayan, en tercih edilen hediye verilecek. Bu, yan kurgularda kazanılabilecek kadar basit bir şey olmayacak kesinlikle, mesela bir Yetenek Alanında usta olmak (bu normalde 50 puan, yani 50 RP’ye eşit) gibi şeyler olması düşünülebilir.

  • Karakter kurguları

    Her karakterin özel bir yeri olması için de fena sayılmayacak bir fikrimiz var. Dönem içinde en başarılı, en göze çarpan karakter, ana kurguda yer alıp özel karakterlerin arasında olacak. Yeniden oluşturulmuş bir kurgu olmayacak bu, örneğin Muggle doğumlu bir karakterin ebeveynleri De Vries saldırısı sonucu ölmüşlerse, bu ebeveynlerin aslında psişik oldukları ve bu karakterin de hem büyülü kana, hem bazı minik psişik güçlere sahip olması yönünde bir ekleme yapılacak sadece. Örneğin, Ophelia adındaki bu öğrenci, aslında Orenthia’da eğitim görürken ailesi hakkındaki bu gerçeği öğrenmesi ve güçlerini keşfetmesi sonucu Langlois’e kaçıp, iki okul arasında küçük bir savaşa yol açabilir.

Sayfa başına dön
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz